Announcement

Collapse
No announcement yet.

autod: Pioneer ODR Civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikke helt med på hva du mener soundboy, men anders har lagd egne kasser av glassfiber til sine høytalere, og kassene ligger under selve dashbordet.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • Det vet jeg at Anders gjorde... Så di kassen i bilen hans under byggingene di da gangen var hos ham.

      Det jeg lurte på , om det er "stor" forskjell å ha 6.5" montert i dørene eller å ha montert dem i dashbordet uten noe kasse under dem i dashbordet ? Tenker da på trøkket Midbassen delen..

      Comment


      • De vil jo bli spillende i mer flexende materiale tenker jeg, så ei godt dempa dør er vel mer ønskelig enn dasboardet til 6,5" midbass, selv om dashbordet er bra dempa?
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • dette er helt forskjellig fra element til element, de fleste bilhøyttalere er laget for å spille i ei hel dør, odr elementene er nok litt særere en andre bilelementer, men jeg ser ikke bort ifra at de kan funke bra i ei godt dempet dør, er jo flere som bruker det,men jeg har aldrig hørt eller prøvd det selv. mine er på 18liter portet ja, å det funker bra, de var portet når du hørte bilen på gjøvik, men det var ikke testet eller juster noe spes, ikke i forhold til nå iallefall, så det låter helt annerledes nå. hva som er det optimale vil nok kansje variere fra bil til bil, men jeg er iallefall 100% sikker på at portet kasse er en vei å gå om man har tenkt å bruke altfor mye tid til å montere disse... ellers ville jeg nok valgt å ha dem åpent i dør eller dashbord.

          grunnen til at jeg har mine i dashbordet er utelukkende for å få lydbild og stereobildet så optimalt som mulig, bassresponsen er garantert lettere å få til om elementene sitter i dør eller under dashbord/kickpanel, men om man får det til på dashbord er det til gjengjeld helt klart mer optimalt, men veldig mye mer vanskelig...

          Comment


          • Takk for forklaringen..

            Det var det jeg lurte på... Har mest ønske om å montere inn 6.5" på dash`n...

            Mulig det kan lages form for no "løsning" med kasse under dash`n , men ikke så extremt som Anders har gjort da...

            Vil ha så enkelt som mulig av stereo oppsett.. altså 2veis front. Det er ikke helt bestemt hva jeg skal bruke av utstyr , men tror Anders vet hva jeg sikter til...

            Comment


            • Originally posted by Soundboy View Post
              Takk for forklaringen..

              Det var det jeg lurte på... Har mest ønske om å montere inn 6.5" på dash`n...

              Mulig det kan lages form for no "løsning" med kasse under dash`n , men ikke så extremt som Anders har gjort da...

              Vil ha så enkelt som mulig av stereo oppsett.. altså 2veis front. Det er ikke helt bestemt hva jeg skal bruke av utstyr , men tror Anders vet hva jeg sikter til...
              Er ikke lett å få nivå i nedre midbassområdet ved dashmontering, men det du kan gjøre som som funker og er mindre tidskrevende er å la 6.5" spille free-air i dashbordet, og få plass til en kompakt 8 eller 10" i en monoløsning foran i bilen en plass og la denne gjøre jobben fra f.ex 80-100hz og ned til f.ex 40-50hz.
              Honda Civic
              Audison Thesis

              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

              Comment


              • ok...

                har et par med Earthquake SWS-08 , så di kunne vel ha vært fint til denne løsningen... men hvordan kobler man opp dette på tanken på hos ODR forsterkere eller odr dsp enhet ?

                så da blir 6.5" spillene som en slags ren mellomtone da ? da er vel kanskje bedre å brukt en mellomtone fra 3"-> 4,5" o dash`n ? (har et sett med Audio Development M35NEO vinkelet i A-stolpen mot føreren).

                "hvis salget av xes mitt går riktig" så kommer jeg til å saste på komplett Pioneer odr system , altså 2veis front odr diskant/6.5" + 2 stk odr amper og av subbere vet jeg ikke hva skal bruke.. Kanskje Hertz , Seas 10" , Earthquake 08 , JL audio 10W6 etc... så langt er i vel tankene nå....

                Comment


                • hvorfor ikke gå for ODR sub'er når du først er i drivet?

                  Men litt feil tråd å diskutere dette i?
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • Originally posted by neptyr View Post
                    hvorfor ikke gå for ODR sub'er når du først er i drivet?

                    Men litt feil tråd å diskutere dette i?
                    vet.. skal ikke skrive no mer ang "mitt" problem.. men bare lurte på ang lengere fram her ang odr 6.5"...

                    beklager all OT..
                    Last edited by Soundboy; 26-11-2007, 11:51.

                    Comment


                    • Originally posted by Soundboy View Post
                      vet.. skal ikke skrive no mer ang "mitt" problem.. men bare lurte på ang lengere fram her ang odr 6.5"...

                      beklager all OT..
                      Du får starte en ny tråd så skal vi hjelpe deg så godt vi kan
                      Honda Civic
                      Audison Thesis

                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                      Comment


                      • skjedd no mere med bilen a Anders ? noen oppdate ?

                        Comment


                        • hehe, nei, jeg holder på med mine to andre biler jeg, har ikke helt tro på at jeg får gjort så mye med den heller egentlig bare en liten update før sinsheim tenker jeg

                          Comment


                          • Det var vel ikke Civicen din som stod parkert i lakkeringshallen til Custom Cars
                            i Lillesand.Denne var med lambada dører.
                            Per
                            Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                            Audison Music Expression
                            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                            Comment


                            • Tviler på at Anders noen gang skal ha noen lambo-dører, om ikke det er på en ekte lambo da
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment


                              • kan ikke se for meg Anders kliver ut av en civic med lambo dører egentlig
                                "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                                Comment

                                Working...
                                X