Ikke helt med på hva du mener soundboy, men anders har lagd egne kasser av glassfiber til sine høytalere, og kassene ligger under selve dashbordet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
autod: Pioneer ODR Civic
Collapse
X
-
Det vet jeg at Anders gjorde... Så di kassen i bilen hans under byggingene di da gangen var hos ham.
Det jeg lurte på , om det er "stor" forskjell å ha 6.5" montert i dørene eller å ha montert dem i dashbordet uten noe kasse under dem i dashbordet ? Tenker da på trøkket Midbassen delen..
Comment
-
dette er helt forskjellig fra element til element, de fleste bilhøyttalere er laget for å spille i ei hel dør, odr elementene er nok litt særere en andre bilelementer, men jeg ser ikke bort ifra at de kan funke bra i ei godt dempet dør, er jo flere som bruker det,men jeg har aldrig hørt eller prøvd det selv. mine er på 18liter portet ja, å det funker bra, de var portet når du hørte bilen på gjøvik, men det var ikke testet eller juster noe spes, ikke i forhold til nå iallefall, så det låter helt annerledes nå. hva som er det optimale vil nok kansje variere fra bil til bil, men jeg er iallefall 100% sikker på at portet kasse er en vei å gå om man har tenkt å bruke altfor mye tid til å montere disse... ellers ville jeg nok valgt å ha dem åpent i dør eller dashbord.
grunnen til at jeg har mine i dashbordet er utelukkende for å få lydbild og stereobildet så optimalt som mulig, bassresponsen er garantert lettere å få til om elementene sitter i dør eller under dashbord/kickpanel, men om man får det til på dashbord er det til gjengjeld helt klart mer optimalt, men veldig mye mer vanskelig...
Comment
-
Takk for forklaringen..
Det var det jeg lurte på... Har mest ønske om å montere inn 6.5" på dash`n...
Mulig det kan lages form for no "løsning" med kasse under dash`n , men ikke så extremt som Anders har gjort da...
Vil ha så enkelt som mulig av stereo oppsett.. altså 2veis front. Det er ikke helt bestemt hva jeg skal bruke av utstyr , men tror Anders vet hva jeg sikter til...
Comment
-
Originally posted by Soundboy View PostTakk for forklaringen..
Det var det jeg lurte på... Har mest ønske om å montere inn 6.5" på dash`n...
Mulig det kan lages form for no "løsning" med kasse under dash`n , men ikke så extremt som Anders har gjort da...
Vil ha så enkelt som mulig av stereo oppsett.. altså 2veis front. Det er ikke helt bestemt hva jeg skal bruke av utstyr , men tror Anders vet hva jeg sikter til...
Comment
-
ok...
har et par med Earthquake SWS-08 , så di kunne vel ha vært fint til denne løsningen... men hvordan kobler man opp dette på tanken på hos ODR forsterkere eller odr dsp enhet ?
så da blir 6.5" spillene som en slags ren mellomtone da ? da er vel kanskje bedre å brukt en mellomtone fra 3"-> 4,5" o dash`n ? (har et sett med Audio Development M35NEO vinkelet i A-stolpen mot føreren).
"hvis salget av xes mitt går riktig" så kommer jeg til å saste på komplett Pioneer odr system , altså 2veis front odr diskant/6.5" + 2 stk odr amper og av subbere vet jeg ikke hva skal bruke.. Kanskje Hertz , Seas 10" , Earthquake 08 , JL audio 10W6 etc... så langt er i vel tankene nå....
Comment
-
Originally posted by neptyr View Posthvorfor ikke gå for ODR sub'er når du først er i drivet?
Men litt feil tråd å diskutere dette i?
beklager all OT..Last edited by Soundboy; 26-11-2007, 11:51.
Comment
-
Originally posted by Soundboy View Postvet.. skal ikke skrive no mer ang "mitt" problem.. men bare lurte på ang lengere fram her ang odr 6.5"...
beklager all OT..
Comment
-
Det var vel ikke Civicen din som stod parkert i lakkeringshallen til Custom Cars
i Lillesand.Denne var med lambada dører.
PerFocal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
Audison Music Expression
http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500
Comment
-
Tviler på at Anders noen gang skal ha noen lambo-dører, om ikke det er på en ekte lambo daMvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
Comment