montert ny dynamo,, må bytte batteriet snart ,,og begge polskoa og koble opp kablene til forsterker..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Olds med 2 x 18 ++
Collapse
X
-
kjøpte meg noen bassblockers på ebay en dag... prøvde dei på hong kong 2" fulltonene...funka greit det.. men litt usikker om dei blir brukt på dei, testa disse på 2" tang band også, disse hadde enda finere diskantlyd. jaja... legger de på hylla så lenge,får vell snart koble opp 2" fremme i dashbord via papprøra og frontplate og ned i orginal høytalerhull, da vil disse bli vinklet i frontruta.
Comment
-
Begynte smått på frontdiskant/fulltonene, lagde meg en mal i papp og kappa til rør så langt eg kunne slik eg skal få smette på plass dette her.. skal først lime fast elementet til røret,så der etter lime frontplata over igjen, da får elementet en ring rundt,hørte det låt finere når den fikk litt kant rundt membranen,
Toppplata blir i 6mm kryssfiner og skal trekke med svart stoff til slutt, tenker det blir greit, skal ha bunnplate på røra også,vertfall prøve med lukka kammer.. må også frese ut litt i papprøret pga ledningene som blei loddet på byggde litt ut.
Comment
-
ja siden treplata låg rett på chassiet gjør det vell seg med litt mykheter under og demping. hulla i hattehylla var tiltenkt bare som basshull ned... har noen kasser på hattehylla som du kan se på side 5,men nå vil jo disse høytalerkassene dekke gjennomstrømnings hulla i hattehylla da,var tenk å ha 2 x 8" i kasser oppå plata der eller som en stor senterhøytaler i stereo på midten av plata, og diskanter i hvert hjørne på hattehylla..men får se...må teste høytalerkassene eg har nå på forsterker og slikt først og høre kordan det blir..
Imsdal flaska ja, driver å produserer eget vann via oljedamp neida... hadde en slange fra pcv ventil på ene toppdekselet løst uti lufta,der kom det oljedamp ut, samme som på slangen som går i flaska,for å samle opp damp som blir til veske...men fikk så dunst inni bilen at eg koblet på orginal slange til forgasseren,da kom ikkje det ut damp av slangen som går i flaska lengre, så den har egentlig ingen funksjon nå da, men igjen så får man mindre oljelekasjer fra bakkant av veiv osv på motor med ting orginalt kobla. Folk pleirer å koble veivhusventilasjonen fra toppdeksler til en oppsamler for å få renere luft inn i motor.
Denne dampen er giftig og skal liksom resirkuleres...Last edited by Terranoise; 10-05-2013, 02:43.
Comment
-
Fikk meg 4ch på lørdag men fikk ikkje testa den før i dag sånn kjapt på disse 2" fulltonene i disse rørkammerene eg lagde, skal sei eg blei fornøgd med lyden dei lager hehe...så blir spennendes å ha dei fremme i dashen.. tok opp ett par klipp...
holdt vist litt forran micen i begyndelse på klippet så diskanten var litt borte...
http://s251.photobucket.com/user/Fas...b2227.mp4.html
http://s251.photobucket.com/user/Fas...e77d9.mp4.html
Comment
-
Her er litt flere bilder av forsterkerhylla bak når alt blei montert, gjenstår å lage en etg til oppå,og trekke platene og lakke festene og montere ett par kabler og en sikring til,da vil monoblocka stå nederst og 4ch øverst,med egne sikringer hver..... dilla meir med dashbord høytalerene da, klargjort frontplatene mer og limt fast til høytalerkammerene, dette vil bli limt fast til dash igjen når ting er tørka orntligt....
Ja,,og etter 4ch blei kobla opp på hattehyllekassene /tang band elementa og litt fin tjuning...wow..blei dritfornøyd med lyden..
Stoff over hele plata og som igjen vil dempe litt diskant og skjule elementet
Limt fast til frontplata på undersiden.
Comment
-
Kobla opp fordelingsblokk for + kabler,en sikringsboks til og teste amp og boomboxen midlertidig på nyebatterie..langt fra ferdig enda baki,har bare skrudd fast monoblukka på kassa nett nå.. ,må vertfall ha ett til batteri til fremme i motorrommet..og sikkert ett baki, men der kan eg gå for største agm biltema om det er nødvendig...
Må lyddempe bagasjerom masse og..alt forsvinne ut i skrangl.. men som nevnt var det bare for å teste litt..
Comment
-
Nei ampen som eg skal prøve å fikse er en eg har hatt tidligere noen år,det er en halvparten så stor i strls, har fått nye mosfets som eg kjøpte på ebay, har ikkje begynt på den enda.. denne monoblocka er en eg kjøpte brukt fra en fra forumet en gang,muligens 1 år siden.., har ikkje fått testa den bra nok før i går, så den funker vertfall, men er strømkrevende, sluker 1stk biltemas 80ah agm batteri lett...blir nok mer stabilt med ett til fremmi motorrom,,,så ett av det største bak om nødvendig.... må få bestillt meg noe dempematter snart også...
Kassa har eg hatt før i en stv bil med kun 300wrms fra monoblock, det funka rimelig bra, her i bagasjerommet så er den ganske så innestengt, hører hattehylla har lyst å fly snart. men det funker ganske greit, ganske ødlagt i ørene allerede he he.. i stv ville det nok blitt bedre og fått flytta mer luft.
Får vell ta ut kassa og ampen igjen og gjøre ferdig forsterkerhylla og trekke platene osv nå.
Comment
Comment