Smooth! Skjer jo masse god fremgang her, ble fine de terminalene.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
StigAs Toyota Lowlux
Collapse
X
-
Takker!
Lydkvalitet ja.. nå har jeg aldri hørt noe skikkelig SQ anlegg, men vil nok tippe jeg hadde kommet meget dårlig ut sånn det er pr. idag. Vanskelig å beskrive, så her må noen med mer kunnskap enn meg fylle ut.. men vil si det er ganske "skarp" og brutalt diskant, men faktisk ganske ok midbass i disse dørsidene. Uansett er lydkvalitet mye bedre enn hva som var originalt i denne, men ville nok ikke kjøpt slike høyttalere om det skal spille pent.
Få montert EQ er neste på listen, og få byttet headunit. Noen som har noe å selge?
Kobber fikk jeg kjøpt brukt fra Aafarli
Comment
-
Ønsker fortsatt å få endret navn på tråden, om noen kan hjelpe med det..
Ellers en liten update, uten at den er kjempe spennende.
Fått handlet inn LIB strømkabel, burde holde til 2 strekk ++. Kommer nok også til å strekke jording bak, etter mye lesing om dette med at karrosseri på nyere biler er en meget dårlig leder. Denne har jo selvbærende karosseri, dermed ingen solid ramme og jorde i.
Fikk også tak i kabel til subwooferne, ca 12mm2 (8gauge) og lang nok til at det burde holde en stund Samt 4ch RCA kabel, denne blir nok brukt i ene Ladaen. Begge fra KnuKonceptz og meeget billig.
Sky High kabelsko, virket til å være en del bedre enn Biltema sine
Kom også en førjuls gave ifra adventskalenderen til Xmax, B2 HN6. Dette var meget billig så måtte handle ett sett bare får å teste disse, blir nok også montert i Ladaen tenker jeg..
Comment
-
Originally posted by kimafro View PostEr bare å endre på første innlegge. Gjorde det akkuratt selv
mvh kimnever enough!
Comment
-
Enig med bass-freek her, man får bare endret titel på første innlegg, ikke hoved navn på tråden.
Kabel sko er herifra: http://skyhighcaraudio.net/product
og B2 er herifra: http://www.xmax.no/butikk/
Comment
-
Har fått montert equalizeren nå.
Positivt: Lett å justere lyden slik man tror man liker det, helt til man bytter sang.
Negativt: Denne forsterker signalet mye virker det som, så det "summer" ganske mye i høyttalerene. Sånn typisk billig PA anlegg lyd, denne lyden blir høyere når jeg skrur opp volum på EQ, ikke på spilleren. Kan jo også spille mye høyere nå, noe som ikke er helt bra for elementer samt ører
Ellers har jeg borret ett svært hull i torpedovegg og montert sikrings holdere i motorrom, så klart for å legge kabel snart.
Kom også pakke idag.. alltid gøy med pakker!
Jordings kabel til Jeepen. Plusskabel og sikring som skal monteres i raggebilen til våren (62' Ford Falcon) samt litt aku-demp som blir fordelt litt mellom kjøretøyene.. hovedsaklig til Forden dette og da den har ingen lyddemping originalt.
Comment
-
Da er det BASS i bilen! Ihvertfall litt, midlertidig
Kjøpte meg en ny Digital Designs LE-M08. Denne blir drevet av en LIB 900.1D som jeg kjøpte av Bass-freek. Tusen takk for handelen! Ikke værst å få den levert i andre enden av Norge! Håpe du har bedre tid å skravle bilstereo en annen gang!
Dette skal brukes i Forden jeg har til våren, men koblet opp så jeg har litt bass og påbegynnt innspilling.. godt med lyd i denne etter hva jeg har fått testet, bak delen er at det blir veldig "lavt" iforhold til frontsett. Bassboost på forsterker er på fullt, gain er på mer enn hva jeg tror den skal være samt sub volume er fullt på EQ. Måtte skru gainen på Hertz forsterkeren myye ned, for ble jo nesten døv før subben begynte å bevege seg...
Har også fått lagt opp kabler, 2 strekk av pluss og jord. Er litt "spagetti" foreløbig, for tepper osv skal snart ut og begynne med lydisolering.
Last edited by StigA; 20-12-2014, 16:42.
Comment
Comment