Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Smooth! Skjer jo masse god fremgang her, ble fine de terminalene.
    never enough!

    Comment


    • #32
      Ser veldig tøfft ut det der
      Hvordan er lydkvaliteten på høytalerne i dørene?

      Hvor kjøper dere kobber skinner??
      Last edited by Tommy str; 22-11-2014, 11:25.

      Comment


      • #33
        Takker!

        Lydkvalitet ja.. nå har jeg aldri hørt noe skikkelig SQ anlegg, men vil nok tippe jeg hadde kommet meget dårlig ut sånn det er pr. idag. Vanskelig å beskrive, så her må noen med mer kunnskap enn meg fylle ut.. men vil si det er ganske "skarp" og brutalt diskant, men faktisk ganske ok midbass i disse dørsidene. Uansett er lydkvalitet mye bedre enn hva som var originalt i denne, men ville nok ikke kjøpt slike høyttalere om det skal spille pent.

        Få montert EQ er neste på listen, og få byttet headunit. Noen som har noe å selge?

        Kobber fikk jeg kjøpt brukt fra Aafarli

        Comment


        • #34
          Ønsker fortsatt å få endret navn på tråden, om noen kan hjelpe med det..

          Ellers en liten update, uten at den er kjempe spennende.
          Fått handlet inn LIB strømkabel, burde holde til 2 strekk ++. Kommer nok også til å strekke jording bak, etter mye lesing om dette med at karrosseri på nyere biler er en meget dårlig leder. Denne har jo selvbærende karosseri, dermed ingen solid ramme og jorde i.

          Fikk også tak i kabel til subwooferne, ca 12mm2 (8gauge) og lang nok til at det burde holde en stund Samt 4ch RCA kabel, denne blir nok brukt i ene Ladaen. Begge fra KnuKonceptz og meeget billig.



          Sky High kabelsko, virket til å være en del bedre enn Biltema sine



          Kom også en førjuls gave ifra adventskalenderen til Xmax, B2 HN6. Dette var meget billig så måtte handle ett sett bare får å teste disse, blir nok også montert i Ladaen tenker jeg..

          Comment


          • #35
            Vis du redigerer første innlegg i tråden skal du kunne endre tittel.
            Har selv vurdert b2 elementene. Spennende og høre hvordan det spiller...

            Comment


            • #36
              Nice stuff der ja. Fine de midbassene. Fra hvilken butikk?
              Angående endre trådtittel, kun moderatorer kan gjøre det. Har faktisk ettersurt det selv. Vi får be til julestjernen og håpe en av dem viser oss nåde og barmhjertighet.
              never enough!

              Comment


              • #37
                Er bare å endre på første innlegge. Gjorde det akkuratt selv


                mvh kim

                Comment


                • #38
                  Originally posted by kimafro View Post
                  Er bare å endre på første innlegge. Gjorde det akkuratt selv


                  mvh kim
                  It don't work for me... Fikk du endra hva prosjekttråden din heter i lista over nye meldinger? Jeg kan jo endre selve overskriften i den første posten, men det er jo ubrukelig
                  never enough!

                  Comment


                  • #39
                    Link til hvor du kjøpte de kabelskoene?

                    Comment


                    • #40
                      Enig med bass-freek her, man får bare endret titel på første innlegg, ikke hoved navn på tråden.

                      Kabel sko er herifra: http://skyhighcaraudio.net/product

                      og B2 er herifra: http://www.xmax.no/butikk/

                      Comment


                      • #41
                        Så det nå, var litt trøtt i går ser jeg. Dette burde være noe de burde få forandret

                        Mvh Kim

                        Comment


                        • #42
                          Har fått montert equalizeren nå.

                          Positivt: Lett å justere lyden slik man tror man liker det, helt til man bytter sang.
                          Negativt: Denne forsterker signalet mye virker det som, så det "summer" ganske mye i høyttalerene. Sånn typisk billig PA anlegg lyd, denne lyden blir høyere når jeg skrur opp volum på EQ, ikke på spilleren. Kan jo også spille mye høyere nå, noe som ikke er helt bra for elementer samt ører

                          Ellers har jeg borret ett svært hull i torpedovegg og montert sikrings holdere i motorrom, så klart for å legge kabel snart.
                          Kom også pakke idag.. alltid gøy med pakker!
                          Jordings kabel til Jeepen. Plusskabel og sikring som skal monteres i raggebilen til våren (62' Ford Falcon) samt litt aku-demp som blir fordelt litt mellom kjøretøyene.. hovedsaklig til Forden dette og da den har ingen lyddemping originalt.

                          Comment


                          • #43
                            Fikk hørt litt på denne i dag. Dørene var griselekre og det spilte voldsomt høyt men fortsatt klart. De Hertz elementene er ikke for pyser! Gleder meg til det kommer en vegg av bass i tillegg, det boir nok fenomenalt.
                            never enough!

                            Comment


                            • #44
                              Da er det BASS i bilen! Ihvertfall litt, midlertidig

                              Kjøpte meg en ny Digital Designs LE-M08. Denne blir drevet av en LIB 900.1D som jeg kjøpte av Bass-freek. Tusen takk for handelen! Ikke værst å få den levert i andre enden av Norge! Håpe du har bedre tid å skravle bilstereo en annen gang!

                              Dette skal brukes i Forden jeg har til våren, men koblet opp så jeg har litt bass og påbegynnt innspilling.. godt med lyd i denne etter hva jeg har fått testet, bak delen er at det blir veldig "lavt" iforhold til frontsett. Bassboost på forsterker er på fullt, gain er på mer enn hva jeg tror den skal være samt sub volume er fullt på EQ. Måtte skru gainen på Hertz forsterkeren myye ned, for ble jo nesten døv før subben begynte å bevege seg...

                              Har også fått lagt opp kabler, 2 strekk av pluss og jord. Er litt "spagetti" foreløbig, for tepper osv skal snart ut og begynne med lydisolering.





                              Last edited by StigA; 20-12-2014, 16:42.

                              Comment


                              • #45
                                ser bra ut, bildet av batteriet passet kjempe bra da det minnet meg på å få gjort det samme


                                mvh
                                Harald
                                The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                                Comment

                                Working...
                                X