Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De dørene du har, VET jeg spiller skam høyt. Holder ikke med 1 stk 8" da.hehe
    Godt du fikk litt bass i kjerra i alle fall. Gleder meg til du skal begynne på veggen. Ble veldig bra i ladaen din i alle fall
    stå på videre

mvh kim

Comment

Takker folkens!

Du har rett der kim.. men syntes denne DD subben spiller ganske bra. Prøver å ta det litt rolig i starten da, men er imponert så langt.
      Gleder meg veldig til veggen selv, satse på ting begynner å skje i Januar

Comment

Hva med å eksperimentere litt med plassering hvis du synes den spiller litt lavt? Ikke sikkert at du har funnet optimal plassering på første forsøk.
        never enough!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
          Hva med å eksperimentere litt med plassering hvis du synes den spiller litt lavt? Ikke sikkert at du har funnet optimal plassering på første forsøk.
          Har prøvd å flytte den rundt. Sånn den står på siste bildet følte jeg ga best resultat, men er jo en liten kasse i stort bagasjerom så får prøve meg fram

Comment

Ta hjemmekinotrikset?
            Sett subben der du sitter (førersetet) og spill opp, beveg deg gjennom de forskjellige plassene i bilen til du finner plassen der du føler du har det resultatet du ønsker og plasser subben der!

Comment

Skal man først gjøre det så bruk for guds skyld en db-måler ala radioshack, ørene er svært dårlige til å fortstå hvordan lydbølgene beveger seg
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Er vel på tide å trylle frem en update her..

BAM!

Nei, det er ikke photoshop.
                Ja, det er 16 subwoofere og to monoblokker

Got 8's ?!

Dette var igrunn ikke helt planlagt, men litt galskap må til innimellom.
                Tror ikke kasse løsningen jeg begynte med blir så optimal lenger nå. Da må det isåfall bli 4th order bandpass.
                Leker litt med clamshell, men trenger hjelp med utregning da. Noen tips til hva jeg burde?

Noe sketchup igjen. Kanskje lignende dette? Her har jeg ikke tatt hensyn til porttuning, så den er nok litt stor iforhold til hva den bør være. Forsterkere bak, og ca plassering i bil. (fikk ikke fjærnet baksetet)

Og sånn i tilfelle det ikke skulle være nok lyd med Hertz'ene.. evt en god start på ett fremtidlig prosjekt. B2 Quattro og HN8

Mer batterier og større dynamo står på handle lista. Stay tuned..

Comment

I like da snakker vi litt vel perverst. Var dette jeg hadde håpet på noen skulle prøve. Trodde faktisk at hjernen spilte meg et puss med 16 stk 8". Godt at det er noen flere som kommer med ekstrem bygg dette må bare bli helt sykt

Mvh Kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                    I like da snakker vi litt vel perverst. Var dette jeg hadde håpet på noen skulle prøve. Trodde faktisk at hjernen spilte meg et puss med 16 stk 8". Godt at det er noen flere som kommer med ekstrem bygg dette må bare bli helt sykt

Mvh Kim
                    Takk! Håper det kan bli gøy Hadde hatt mer membran areale med 4stk 18", men er jo litt gøy med masse subwoofere også.. burde vel flytte litt luft uansett

Comment

Å i satan.........
                      ja, jo, altså, jeg følger!?

Comment

Burde fått kasseguruen til å hjelpe deg med den kassen selvfølgelig har jeg glemt navnet hans
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Defus View Post
                          Burde fått kasseguruen til å hjelpe deg med den kassen selvfølgelig har jeg glemt navnet hans
                          Dag Johansen? uansett, helt enig. Trenger nok noen som har kunnskap og erfaring til å hjelpe litt. Har lyst å få dette skikkelig når jeg først skal begynne på det

Comment

Jonas tautra er også meget dyktig på slike vegg bygg

Mvh Kim

Comment

Dag var det ja
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Det er et stort og hårete prosjekt du har påtatt deg. Såklart liker jeg det. Jeg synes det er deilig sinnsykt. Håper virkelig du beholder gnisten til dette blir ferdig! Eller iallefall så ferdig som vi vet det blir før nye innfall tar overhånd (!).
                                Trykket fra 16 subwoofere vil nok være utrolig artig, rett og slett lydmessig juling-puling.

Ser for meg at den samlede vekta bare av dine høyttalerkabler kommer til å være sånn passe pervers.

Now go out and build a wall!
                                never enough!

Comment

Working...
                                X