Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da er det vel på tide med en liten update her, om noen har interesse for det

Desverre har ting tatt mye lenger tid en planlagt, og har vært mye små problemer som knekte bolter osv som har tatt unødvendig mye tid og arbeid.. men her er litt av det som er skjedd:

Kapp, sveis og slip. Så "vips" var det litt gulv i bilen igjen. Her ble det også byttet bremser, hjullager og akselkryss på førerside, har byttet på passasjer side. Nye bremser bak også.

Malt opp hele gulvet med noe guffe, så vibra dempe matter, og ett lag aku-demp fremme.

etter dette ble setene montert, og den blei EU godkjent med blanke ark! så da var det bare å få skrudd det fra hverandre igjen..

Her ble det montert 3" hevesett, nye dekk og felger. Malte fangere, breddere og div svart. Klaglass lykter fremme. Bakruter lakkert med plastidip. Bilen fikk og en polering, og BAM! Det ble ett helt annet kjøretøy, må si meg meget fornøyd. LED bjelken er ikke montert enda..

Også begynner hovedgrunnen til dette forumet. Hehe, beklager litt offtopic. Fikk hentet kassa igår (13.05.15). Etter ett skikkelig løft fikk vi den opp og inn. Var litt i tvil om dette gikk med det første..

Det ble skrudd og limt en solid trebjelke framme der baksete har vært, og kassen ble boltet til denne igjen. Blir også å bolte igjennom gulvet på bilen og kassa. Det skal stives av med 2x4 ellerlignende rundt hele kassa, så blir det pakket godt med byggskum ved c stolpen og i taket. Og der det måtte trengs. Skjer ikke mer før neste uke, så oppdaterer da

Ellers har det kommet litt snacks, Singer Alternators 340A. Denne var planlagt å kjøre i tillegg til org dynamo, men det blei for trangt også gikk org dynamo istykker igår så da jobber jeg med å bygge nye fester til denne nå. Blir veldig trangt med plussterminalen, samt jeg mister vaccum til bremsekraftforsterker og må bygge om noe olje rør.. finner vel ut av det

Comment

Å fy fela for et bygg!!
      Gleder meg til å se fortsettelsen her!
      Eksteriør oppgraderingene på bilen gjorde seg skikkelig bra! som du sier, et helt annet kjøretøy!

Edit: ca. vekt på den kassen der? Tilsvarende en Ford KA eller noe slikt!?

Comment

Oh yes finally. So sexy visste dette kom til å ta litt tid da jeg har vært borti noe lignende selv. Super bra det du har fått til nå. Den kassa så meget lekker ut her kommer jeg til å følge med

Mvh Kim

Comment

Hvor har du kjøpt de doble inputsa? : )

Ser ut som ett rått bygg det her! : )

Comment

Takk takk folkens! Vekt på kassa vet jeg ikke, men er nok 200 + kg. Skal kjøre bilen på vekta når allt er ferdig

Dobble innputs er kjøpt på Droppinhzcaraudio

Comment

Her velger jeg å holde ett minutts stillhet. I ærbødighet og respekt for en fenomenal innsats du har gjort. Simpelthen en imponerende make-over på den bilen!

Først tenkte jeg "den kassa er ikke solid nok", men hadde glemt konstruksjonen med "clam" så det funker nok. Skal du være på det glade Sørlandet i Juli slik at jeg får hørt dette skikkelig?
              never enough!

Comment

Hehe, tusen takk for det! Ja jeg blir nok nedi her hele sommeren regner jeg med

Comment

Da etter mye knot og prøve å feile så var ny dynamo på plass. Denne har vel så kalt universal chassi. Original dynemo er veldig forskjellig, pluss at denne har oljesmørt vacuum pumpe i fremkant til bremsekraft forsterker. Av en eller annen grunn er det fortsatt vacuum i slangen jeg tok av, så tror ikke den var til nytte uansett

Skikkelig jallamekk, men det fungerer i første omgang. Strammehjulet må byttes da lager osv er gåent.. og litt kabelrot enda. Måtte og spandere på ett Biltema "sportsluftfilter" så ikke den skittene olje lekkende maskinisten er det første man ser

Måtte flagge litt idag også, hipp hurra alle!

Comment

Se der ja. Bare å få vekk det en ikke trenger ser bra ut iallefall

Mvh Kim

Comment

• Wow, den ble nice etter vask og polering
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Takk takk! En liten update.

Har limt og skrudd 2x8 plank rundt kassa og fått skummet tett ved C stolper og fyllt godt opp mot taket. Igjenstår mye finnish, og har spart ett hull på førerside til jeg er ferdig med kabler. Har og fått på en ekstra 22mm MDF plate bak på kassa, og en plate på førersde hvor forsterker til frontsett og div skal. Har nesten ikke tatt bilder av dette.. beklager.

Montert MDF plate på utsiden av plankene, og malt sort.

Fått montert Hertz forsterker og div Relè samt begynnt litt kabling.

Her skal det gjøres finere rundt kantene og blir jo delvis tett fram mot B stolpe. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det enda. Skjære til en tre plate eller prøve med glassfiber? Finner vel ut noe..
                        Neste blir å koble styrestrøm til Hertz'en og headunit så burde det være lyd i dørene igjen

Comment

• strøkent! Digger kabelføringa di!
                          Hva har du brukt for å holde fast strøm, jord og høyttalerledninger? Strips og ...?

Comment

• Originally posted by MKLars1 View Post
                            strøkent! Digger kabelføringa di!
                            Hva har du brukt for å holde fast strøm, jord og høyttalerledninger? Strips og ...?
                            Takk! Prøve å holde litt system på det har brukt sånn firkanta kloss du ser oppi hjørnet.
                            kjøpt på biltema. Skrudde først den fast, så stripset kabelen til den.

Comment

• Har mest lyst til å kjøpe en ny bil så jeg kan ordne det strøkent også
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Takker og bukker! Ser for meg at fremtidige kabeljobber vil bli betraktelig enklere!!

Comment

Working...
                                X