Announcement

Collapse
No announcement yet.

r3mark - A4 1.8TQ B6/8E

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• r3mark - A4 1.8TQ B6/8E

Etter mas fra Daniel (D-Vision) så blir det en liten tråd, men forvent ikke at det blir oppdatert mye :P

Bilen er altså en 2001mod Audi A4 1.8T Quattro sedan, som nevnt i overskrifta

Utstyr på plass:

-JVC KD-AVX33 multimediaspiller m/LCD monitor (1 unit)
    -Hertz MLK-165 frontsett
    -Peerless resolution basser + originaldiskanter i bakdører
    -2xDynabel 9312 subber, har vært og skal i trykkammerkasser UNDER hattehylle. (Endring i planer her...)
    -Dynabel BF4501 til subbene
    -Dynabel BF1502 til frontsett
    -Dynabel BF0804 til bakdører + evt biamp av frontsett eller 8" midbass.

Forstekerene blir montert i siden av bagasjerommet, sånn:

Altså sveist ramme i trappe-utførelse. Et mareritt å koble opp ting, men det blir visuelt ok.

Frontsettet lider av at bassene står og hyler inni originalhullene i dørtrekkene, mens diskantene ble tilpasset og støpt inn i holderene de originale satt i. Fått vinklet de litt greit bakover og lakkert det svart. Greit nok for å være første gang med støpeplast og glassfibersparkel osv...

På motsatt side av der forsterkerene står i bagasjerommet har jeg sveist meg ei batteriramme til et Northstarbatteri.

Kjører foreløpig kun på frontbatteriet, siden ikke helt blir klok på hvordan jeg skal gjøre det med lading av ekstrabatteriet. Noen tips? Cluet ligger i at dynamoene i de nyere A4'ene er av typen Valeo, som ikke tillater meg å bytte regulator til en med høyere spenning. Dermed går ideen om diodebro i dass pga spenningsfall, og å koble sammen et blybatteri med et AGM batteri funker også heller dårlig. Tror løsninga blir å kjøpe et tilsvarende batteri til og ha to like. Eneste dritet da er at jeg fremdeles må klare meg med 14,4V ladespenning
    Last edited by r3mark; 05-12-2008, 20:43.
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Bagasjerommet vil med tid og stunder (etter ny subkasse er bygd og hengt opp i det som er igjen av stål i hattehylla) kles med en omplastet versjon av original-trekket. Blir en del kutting og fleece-plasting, men det skal gå

Forresten; for de som lurer på det med isolering/demping...
    Hadde en kraftig regnvannslekkasje inn i kupeen (kom inn gjennom morkna karoserilim inni forskjermen forran a-stolpen), måtte jeg ut med hele dørkmatta i bilen. Da fikk jeg god tid til å legge godt med M1 i hele dørken på bilen.

Så mye måtte jeg ribbe ned for å komme til med sikaflesket ;D

Videre er fordørene dempa med M1 i ytterblekket, samt et lag med Splen 8mm (som forresten er fuktfelle deluxe). Innerblekket i døra er tetta med Bimast bomb og dempa med M1 der også. Har i grunn brukt godt med M1 på dørene, samt et lag med bitoplast mellom døra og dørtrekket.

Bakdørene har fått litt demping med M1 i ytterblekk, men ikke så mye mer foreløpig. Om det blir noe av planene om 8tommere i bakdørene må det selvsagt gjøres en del mer der.

Bagasjerommet er også mer eller mindre heldempa med M1, utrolig hvor mye eksosstøy som forplanter seg i reservehjulsbrønnen. Nå er den vanvittige lavfrekvente resonansen jeg hadde når jeg lå på lavt turtall mer eller mindre vekk! Glimrende!

Har en del M1 liggende ubrukt, så det er sikkert ikke umulig at jeg finner andre ting som må dempes Bagasjerommet var egentlig ikke helt nødvendig å dempe i og med at jeg ikke skal ha sub liggende og spille baki der uansett, men whattaheck? Føler jeg har tatt det viktigste, så får man heller lytte seg fram til ting som vibrerer senere...

Vel, nå gidder jeg ikke skrive mer i natt! :P
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075

Comment

Originally posted by r3mark View Post
      Kjører foreløpig kun på frontbatteriet, siden ikke helt blir klok på hvordan jeg skal gjøre det med lading av ekstrabatteriet. Noen tips?
      Digger diskanthusa. Er dem like flotte IRL (pwng) så er det thumbs up! Men det skar da noe helt j... med den grå nettinga på diskantene.. Sort hadde kanskje gjort seg? Lyd skal høres, ikke sees?

Ellers, ang. lading.. Jeg er virkelig ingen guru på dette, men etter hva jeg har hørt (latt meg overtale til) så er disse Valeo-sakene mildt sagt bra saker.. ( ? )
      Men hva med et skillerelé? Det bruker jeg mellom mitt bly- og AGM-batteri. Fungerer fjell.. Men vet ikke hvordan det vil fungere i ditt tilfelle...? Jeg liker bare tanken på at begge batteriene lades når jeg bruker bilen, men at jeg ikke spiller meg tom for strøm når jeg står stille..
      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Originally posted by thomasekeli View Post
        Digger diskanthusa. Er dem like flotte IRL (pwng) så er det thumbs up! Men det skar da noe helt j... med den grå nettinga på diskantene.. Sort hadde kanskje gjort seg? Lyd skal høres, ikke sees?
        Joda, diskantnettingen skriker. Ingen tvil om det. Blir enten å plukke av nettingen og lakkere de svart, eller å bestille meg et par Hertz Space diskanter som allerede er svarte. Det er jo samme diskantene som står der fra før, men i mille-settet har hertz av en eller annen hjernedød grunn valgt å lakkere de grå, sikkert for å stå i stil med midbassene...
        Takker for skryt
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075

Comment

Wow.. Flere enn meg som er våken? hehe..
          Det høres ut som en plan.. ML280 diskantene hadde jo klart gjort seg godt, også da Men i det hele tatt å fått noe sort hjelper jo. Velger du et par med "vanlig" netting over så skjærer det jo ikke så mye med det orginalet utseendet heller, eller hva?
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

hahaha jeg maset da ikke så mye Skal mase på deg til å bli med på verkstedet oss nå :P

Ser veldig bra ut dette Roar Diskanthusene dine ble helt topp, gleder meg til å se hvordan det blir baki

Comment

Må si meg enig med de andre når det gjelder diskanthusene. Ble lekkert...
              Tøft oppsett av forsterkerene bak også. Blir gøy å se sluttresultatet...
              sigpic

Comment

Begynte på noe nytt i dag.
                Dropper tanken på to 12" i hattehylle med kasse under, det blir for mye styr med å få det til å bli bra.
                Har tatt en idè fra en annen her på forumet med port i hattehylla, så i dag var det å tette igjen hullene jeg hadde tolvtommerene i og lage en stor port ned til bagasjerommet. Hylla blir kledd i stoff, og porten blir kledd med frontstoff. Fargevalg osv kommer senere.

Hull tettet! Daniels Celica i bakgrunnen

Port sagd ut!

I morgen blir det en runde med støpeplast for å få tilbake originalfassongen på hattehylla så mye som mulig...
                Last edited by r3mark; 21-03-2008, 16:32.
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075

Comment

ehh, flott bil å kommer til å bri et bra anlegg... gi gass!!!=)

Comment

Begynte på noe nytt i dag.
                    Dropper tanken på to 12" i hattehylle med kasse under, det blir for mye styr med å få det til å bli bra.
                    Har tatt en idè fra en annen her på forumet med port i hattehylla, så i dag var det å tette igjen hullene jeg hadde tolvtommerene i og lage en stor port ned til bagasjerommet. Hylla blir kledd i stoff, og porten blir kledd med frontstoff. Fargevalg osv kommer senere.

Hull tettet! Daniels Celica i bakgrunnen

Port sagd ut!

I morgen blir det en runde med støpeplast for å få tilbake originalfassongen på hattehylla så mye som mulig...

Det marihønene-fleacepledet er jo vannvittig fint trenger ikke trekke over med noe stoff du :

Comment

Originally posted by D-vision View Post
                      Det marihønene-fleacepledet er jo vannvittig fint trenger ikke trekke over med noe stoff du :
                      Shait, kanskje jeg skal sjekke om de har flere igjen på Skeidar? Trekke hele driten på nytt, gjerne trekke om dørtrekkene også i marihøne-style? ;P
                      Eller ikke
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075

Comment

Shait, kanskje jeg skal sjekke om de har flere igjen på Skeidar? Trekke hele driten på nytt, gjerne trekke om dørtrekkene også i marihøne-style? ;P
                        Eller ikke
                        da trur jeg helt ganske sikkert at jeg ikke kommer til å dele verksted med deg

Comment

Legger ut noen bilder av Roar i full sving med å støpe hatthylla si

Comment

Huff, kjipt å måtte bygge opp igjen forma på hylla etter alt arbeidet med å modde den til å huse to tolvere sånn jeg hadde den i fjor. Funka greit med lukkede kabinetter under hylla, men fikk aldri kassa tett samt at den ble stor og stygg og tok alt for mye plass :/

Nå er planen å gjøre alt jeg kan for å kline alt av utstyr inn i sidene i bagasjerommet. Ser ut som det skal kunne gå, forsterkere og batteri har jo fått plass, og hjelper Daniel meg litt med ideer så skal jeg vel få klistra subbene i sida også Ser for meg at de blir stående på skrå oppi hjørnene oppunder hattehylla i glassfiberkasser av noe slag.. Må bare sørge for å lage noe som det går an å bytte elementer i, sånn at jeg får inn noe litt mer kvalitet enn de råtne 9312 elementene fra Dynabel...

Får bruke tida på jobb til å fundere litt mer tenker jeg
                            Roar Sørlie
                            Tlf 90127075

Comment

Eyh, nå fant jeg plutselig ut hvor den pakka med M1 jeg fikk gratis fra installbay skal brukes hen
                              Siden subbene skal plasseres i bagasjerommet må jeg jo selvsagt dempe luka!

Må finne meg en lur måte å tette lufte-ventilene (flapp-flapp-crap) baki der også, de høres bare latterlige ut..
                              Roar Sørlie
                              Tlf 90127075

Comment

Working...
                              X