Trenger ikke M1 i kassa om du bruker nok lag med glassfiber.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
r3mark - A4 1.8TQ B6/8E
Collapse
X
-
I dag har jeg kommet igang med polyester-sniffinga!
Fått skjært ned kassa til riktig høyde, limt sammen alle delene, kledd med fleece og dynka med polyester det jeg kommer til mens kassa er i bilen. Gjør det i to operasjoner for å sørge for at bunnen i kassa mest mulig følger "underlaget".
Kasse kledd med fleece, klar til plasting (de ekstra pinnene er for å trykke ned pleddet i hjulbrønnen):
Reservehjulsbrønn teipa med pakketeip klar til dyst:
Polyester
Dynking på gang:
Ferdig for i dag:
Lot bilen stå igjen på verkstedet i dag, ble henta av ei venninne.
Da oppdaget vi følgende:
Noen har klatra opp på taket på 323F'en hennes og hoppa rundt på knær!
Hele taket var bulka ned, og det var fotspor på både frontrute og panser
Sånt er for jævlig, spesielt når vi mistenker at det er gjort med vilje...Last edited by r3mark; 21-03-2008, 16:04.Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Comment
-
Slike apekatt streker må jo ha vært med vilje! Utrolig surt...
Likte kasseløsningen din Ser ut til å bli bra dette her... STÅ PÅ!!Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Mulig takbulkinga er bestillingsverk fra ei som har drapstrua ho venninna mi... Long story...
I morra blir det å begynne å legge glassfiber i kassa, samt laminere 48mm topp Skal prøve å slå ut de verste bulkene på nevnte tak også, ser ikke ut som det har blitt noen stygge knekker i metallet, så vi kan være heldig og få det noenlunde ok igjen...Roar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
-
Dagens oppdatering:
Plasta to lag til med glassfiber i kassa, totalt 7 lag nå. Tror jeg skal krype til korset og si meg fornøyd der.. Begynne å dempe den i morra med litt (overflødig ifølge enkelte her inne, bra saker i følge andre) M1.
Begynte på frontplata i dag, laminerte sammen 19+10+19mm MDF.
Blir å finfrese kantene på den i morra om alt har tørka som det skal. Moro
Lagt på et tynt lag lim på begge flatene:
Så er det ferdig, og jeg kan slappe av med en banan:
Last edited by r3mark; 21-03-2008, 15:49.Roar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
En banan faktisk.
Har du lagt 7 lag mellom ribbeinene også?Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
-
Dagens update:
Fylte opp subkassa med vann for å se om den var tett, og bekrefte volumet.
Plasten holdt vann for å si det sånn, og fikk oppi 19 liter vann i kasse uten topp. I og med at toppen er så tjukk som den er (se bilde), så kan jeg regne med rundt tre liter ekstra der, og da er vi oppe i de 21 bruttoliter som var anbefalt. Genialt Runda av kantene på topplata også, samt kledde den ene halvdelen av kabinettet med M1 (gikk tom).
Halve kassa klar med M1:
Så stor blir kassa med toppen:
Toppen i seg selv:
Last edited by r3mark; 21-03-2008, 15:47.Roar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
Gjort litt jobb med fresen i dag. Det tar litt tid å senke ned og frese seg igjennom 48mm med MDF. Må lage meg en ny ring-jigg også, for vibrasjoner fra selve fresen har en tendens til å skiple innstillingene etterhvert. Fresebord er målet
Fresa ned sånn at subbene ligger mer eller mindre flush med frontplata, tror jeg tok bort 18mm for å få de ned. Så ble det hull til slutt. Fresen skapa seg litt på ene hullet, men ikke verre enn at litt glassfibersparkel fikser biffen
Fant forresten ut at det går å peise inn 8kvadrat strømkabel på terminalene på subbene, så da gjenstår det bare å se om jeg får tilsvarende inni terminalene på monoblokka. Går det så er det ingen tvil om hva jeg kommer til å kjøre på med =)Last edited by r3mark; 21-03-2008, 15:47.Roar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
Kult å senke elementene nedi MDFen, det blir pent når en blir ferdig med kassa, blir bra finish av sånt Blir bra den kassa..
Men hvorfor dempe med M1 oppi kassa? Ville tro det bare var bortkastet egentlig.. men skader vell sikkert ikke da..
Lykke til videre1993 BMW 318is coupe
Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast
Comment
-
Hører litt forskjell på "tonen" i kassa etter M1. Vil tro resonansfrekvensen i selve kassematerialet flyttes betraktelig nedover, og det kan neppe skade. Du får spørre andre som har gjort tilsvarende. Ser Anders (autod) har gjort det samme...Roar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
å dempe inni kasse har nok lite for seg, egentlig hva som helst inne i kassa har lite for seg så sant kassa er bygget riktig i forhold til elementene, men det føles bedre psykisk om man gjør det å da låter det jo bedre å, ikke sant? hehe...
Comment
Comment