Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hæ?

Trekker det mer strøm med aeroport?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Ser for meg en endret impedansekurve et sted ja
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
        Ser for meg en endret impedansekurve et sted ja
        Noe veldig og virker det som, "normalt" sett så er jo lukka kasse mer tungdreven, og når du da legger på ett par slaver.. (uten at jeg vet hvordan de funker, men det er jo mer å flytte på..)
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

slaver blir som lukket kasse.. ei 55l kasse blir meir tungdrevet en ei porta kasse på 150l. tru meg
          enkelt forklart: lukka kasse trenger meir effekt enn ei porta. jo meir effekt jo meir strøm

har laga meg et nytt varmeappart inatt. det eg begynte på var ikkje noe å samle på

har ikkje bilder av korleis det er orginalt men tjene mange liter på å lage nytt
          so når eg står opp er det av å skaffe meir stål å begynne på kasse til dash

prøver som sagt å utnytte all mulig plass som er å oppdrive i denna bilen her so då må stort
          sett alt som er orginalt vekk for det tar for stor plass
          Last edited by bassdal; 12-01-2009, 07:21.

Comment

slaver blir som lukket kasse.. ei 55l kasse blir meir tungdrevet en ei porta kasse på 150l. tru meg
            enkelt forklart: lukka kasse trenger meir effekt enn ei porta. jo meir effekt jo meir strøm
            Du må lære å forumlere deg riktig da, for:

vinje: bassreflex 150l 4porter på 30cm ø11 funka ganske likt so 2slaver på ei 55l. kasse.. men trekker en smuuuule meir strøm
            Tilsier at du mener bassreflex på 150liter med 4 porter, som funker ganske likt som 2slaver på ei 55liters kasse, men at bassreflexen trekker en smuuule mer strøm.

Og en slavebass fungerer som en bassreflex, ikke lukka kassa..
            Du får rundt en bølgelengde forsinkelse på slavelementet, samme som du får på lufta i en reflexport.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

neptyr: slavane blir mye meir tungdrevet enn ei porta kasse. vi er enige der? men prinsippet er samme som porta..

siste oppdatering so har skjedd:

2dagers jobb med å rydde opp i alt i garasjen sotere skruer osv.
              begynt på rammeverket i dashbordet. blei 2 x8" i ca 40l kasse. port under passasjersida.

6,5" blir uten kasse. speedometer blir i midten kommer heilt an på om eg flytta giroverføringa litt.

venter på mdfplater so derfor har eg ikkje fortsatt med kassa.

Comment

Originally posted by bassdal View Post
                neptyr: slavane blir mye meir tungdrevet enn ei porta kasse. vi er enige der? men prinsippet er samme som porta..
                Jess, de to er vi enige om
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

snakker berre om erfaring eg. men teoretisk har eg ikkje peiling :P

Comment

begynt på første del av kassa i dash. forhåptentlegvis skal alt i bilen bli elverumsgodkjent men det krever sin kunnskap

under trekking. uff mye vinkler.

ei ugle so flaksa i ruta på jobb:P ei ugle ser ikkje so smart ut, men herregud det synet av glømmer eg aldri. so komisk :P

Comment

Originally posted by bassdal View Post
                      snakker berre om erfaring eg. men teoretisk har eg ikkje peiling :P
                      Er bra det, teoretikkere har vi nok av her Ser i hvertfall ut som du for gjort en del praktisk. keep up the good work mate.
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

takk nok en gang

fekk batteria i dag tung bil ja.

første del av kassa. årets styggeste kasse går til meg!:P

er rart at noe så stygt skal forhåpentelegvis vere ganske fint om et par veker:P

Comment

mista tlf so lite bilder

begynt på ramme verk i dash vart 4 *8" i ca 60l kasse. speedometer som orginalt
                          vart spessielt men trur det vil "showe" 2* 6,5 kutta ut 2 midbasser

som sagt detta skal lagest mest mulig show ut av so det,
                          kan hende det blir plassert skjermer på sånne "merklege" plasser

kjøpt inn:

alpine 505 med inprint tilbehør
                          ipod classic 120gb
                          bærbar pc

Comment

spørsmålet mitt. fortsette på dashen sånn som no? eller. gå for den vanlege. få det til å bli likt på begge sider?

skal vere mest mulig spessielt detta her men vart veldig usikker sjøl.

plan: plata som er der er til en 8"skjerm so går på pc`n, spiller`n kommer lengre ned på grunn av tar storplass bakover.

bassporten er planen å ha ned mot gulvet.

trenger kritikk her. for er som sagt veldig usikker.

Comment

Damn, kan ikkje bli annet en rått!
                              Mvh
                              Johnny Myhre

Comment

takk men vil gjerne høre frå fleire folk i forumet. er liksom derfor ein laga ein prosjekttråd. alle har sine meininger, men speedometer i midten vart so klumpete. er trosalt en liten bil med lite dashbord orginalt.

Comment

Working...
                                X