Noe veldig og virker det som, "normalt" sett så er jo lukka kasse mer tungdreven, og når du da legger på ett par slaver.. (uten at jeg vet hvordan de funker, men det er jo mer å flytte på..)
slaver blir som lukket kasse.. ei 55l kasse blir meir tungdrevet en ei porta kasse på 150l. tru meg
enkelt forklart: lukka kasse trenger meir effekt enn ei porta. jo meir effekt jo meir strøm
har laga meg et nytt varmeappart inatt. det eg begynte på var ikkje noe å samle på
har ikkje bilder av korleis det er orginalt men tjene mange liter på å lage nytt
so når eg står opp er det av å skaffe meir stål å begynne på kasse til dash
prøver som sagt å utnytte all mulig plass som er å oppdrive i denna bilen her so då må stort
sett alt som er orginalt vekk for det tar for stor plass
slaver blir som lukket kasse.. ei 55l kasse blir meir tungdrevet en ei porta kasse på 150l. tru meg
enkelt forklart: lukka kasse trenger meir effekt enn ei porta. jo meir effekt jo meir strøm
Du må lære å forumlere deg riktig da, for:
vinje: bassreflex 150l 4porter på 30cm ø11 funka ganske likt so 2slaver på ei 55l. kasse.. men trekker en smuuuule meir strøm
Tilsier at du mener bassreflex på 150liter med 4 porter, som funker ganske likt som 2slaver på ei 55liters kasse, men at bassreflexen trekker en smuuule mer strøm.
Og en slavebass fungerer som en bassreflex, ikke lukka kassa..
Du får rundt en bølgelengde forsinkelse på slavelementet, samme som du får på lufta i en reflexport.
neptyr: slavane blir mye meir tungdrevet enn ei porta kasse. vi er enige der? men prinsippet er samme som porta..
siste oppdatering so har skjedd:
2dagers jobb med å rydde opp i alt i garasjen sotere skruer osv.
begynt på rammeverket i dashbordet. blei 2 x8" i ca 40l kasse. port under passasjersida.
6,5" blir uten kasse. speedometer blir i midten kommer heilt an på om eg flytta giroverføringa litt.
venter på mdfplater so derfor har eg ikkje fortsatt med kassa.
takk men vil gjerne høre frå fleire folk i forumet. er liksom derfor ein laga ein prosjekttråd. alle har sine meininger, men speedometer i midten vart so klumpete. er trosalt en liten bil med lite dashbord orginalt.
Comment