Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ Saab 9-3 by Runek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hehe.. det er en grunn til at superlim ble oppfunnet..
    Må kile dem på de rette plassa som regel for at dem skal slippe..
    Det er en ting som er enkelt med golfen, er som regel bare og ta tak og dra, hvis det ikke sitt en skrue der.. hehe
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

okei bra det da. På Saab er det vertfall 1 eller 2 skruer som sitter vondt til å få skrudd, og så er det en hau med klips for hver 10 cm ell no.
      SQ Saab 9-3
      Team dynaBel

Comment

Da har jeg tenkt litt, og spart litt penger så blir bygging her om ikke så altfor lenge.
        Planer som jeg har:

Bytte nytt deksel ved dashbord som voltemter og oljetrykk sitter i dag. Vinkle husene mot meg.

Lage diskanthus ved speilhuset eller hva det heter.

Støpe opp mellomtonen, kanskje diskanten blir med her istedenfor, får se

Bygge ny kasse i bagasjen (Mdf)

Bygge vegger(Mdf) og trekke hele bagasjen i marine blå Alcantara hvis jeg får igjen en del på skatten og bra med
        feriepenger.

Montere gittrene til bass'erne som jeg har kjøpt så det går ann å ha ting i bagasjen uten at jeg slipper å tenke om elementene blir skadet

Skal prøve meg frem og fjerne dynamostøyen, blir verre og verre for hver uke som går...
        Tips? strøm og signal ligger på hver sin side. eneste er i bagasjen så ligger signal til frontsettet ca 2-3 cm unna + kabelen. kan det være dette? det er da bare en liten bit på 1-2 cm de ligger så nære hverandre ellers er det langt unna.

Litt bilder av hvordan jeg ca vil at det skal se ut ferdig:

Skal ikke ha så forsterkerne så de syns men ellers veldig likt.

Sånn skal da mellomtonen se ut, bare at min er mye mindre(4") men samme greia, evt diskanten der også.

Noen som vet ca hvor mye støpeplast jeg trenger? og tips hvordan det gjøres?

Om det er noen som har litt støpeplast som de ikke trenger så tar jeg imot tilbud : )
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

Comment

Hei du...

Er dette ditt første "bilstereo-prosjekt"? Syns du er TØFF som både klarer å se for deg åssen du vil ha tingene,og åssen du tar utfordringene sånn som det Dashbordet med støping og det hele...
          Saab har jo alltid vært greie biler å bygge lyd i....
          Litt O.T. men åssen er lyden i din iPod? Jeg har et par tre stykker av 3.gen Nano(syns de er finest å se på,og ha synelig i bilen...) og oppdage litt forskjell på lyden fra 4GB versonen til 8GB´en.... Har levert den på verksted...
          Og en anna ting.... Har du sjekket innstillingene på ipod´en? Hva EQ´n står på? Blir forskell i lyden når en justerer der...(Rock/classic/jazz........)

Men lykke til med dette tøffe prosjektet....

Bol
          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

For å ha et best mulig utgangspunkt på lydinnstillinger setter jeg EQ-innstillinger på iPod på AV, da blir det ikke forskjell i lyd fra iPod/CD/Radio o.l.

Ellers lykke til med prosjektet! Kan bli kult dette her!
            VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
              Hei du...

Er dette ditt første "bilstereo-prosjekt"? Syns du er TØFF som både klarer å se for deg åssen du vil ha tingene,og åssen du tar utfordringene sånn som det Dashbordet med støping og det hele...
              Saab har jo alltid vært greie biler å bygge lyd i....
              Litt O.T. men åssen er lyden i din iPod? Jeg har et par tre stykker av 3.gen Nano(syns de er finest å se på,og ha synelig i bilen...) og oppdage litt forskjell på lyden fra 4GB versonen til 8GB´en.... Har levert den på verksted...
              Og en anna ting.... Har du sjekket innstillingene på ipod´en? Hva EQ´n står på? Blir forskell i lyden når en justerer der...(Rock/classic/jazz........)

Men lykke til med dette tøffe prosjektet....

Bol
              jo takk. er ikke mitt første prosjekt men andre sine bilder. har funnet masse ideer på garaget.org

Syns lyden på ipod er dårlig i forhold til en cd, har ikke orka å drevi å tukla så mye på EQ pga jeg omtrent ikke bruker den lengre, kun cd'er.
              SQ Saab 9-3
              Team dynaBel

Comment

Originally posted by ovinn View Post
                For å ha et best mulig utgangspunkt på lydinnstillinger setter jeg EQ-innstillinger på iPod på AV, da blir det ikke forskjell i lyd fra iPod/CD/Radio o.l.

Ellers lykke til med prosjektet! Kan bli kult dette her!
                Ja håper det skal bra. venter bare på ei mdf plate som en kamerat har skaffet meg via tremo kjøkken så tar visstnok litt tid
                SQ Saab 9-3
                Team dynaBel

Comment

Da har jeg prøvd litt og funnet ut at det blir penest med diskant i A-stolpen. Ble ikke noe pent i speilhuset : )

Kan for hende at mellomtonen tar seg en tur opp i A-stolpen også. vi får se hva tiden bringer : D

Mener jeg har sett flere her som har diskant og mellomtone i A-stolpen, linker og bilder tas gjerne imot
                  SQ Saab 9-3
                  Team dynaBel

Comment

Tja... kjør mellomtonen flatt på dashen rett i ruta. Er nok det beste både utseendemessig og lydmessig.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

okei, ja vertfall utseende messig.

Tips til støping i stolpen?

Skal bruke noe lignende til støpeplast tror jeg. Fikk et bra tilbud av Engen i dag så får se hva det egentlig er forno : P
                      SQ Saab 9-3
                      Team dynaBel

Comment

Lydmessig og, ikke minst. Det ser bra ut, og lettere å få til i lyden.

Har du 100% sikkert bestemt mellomtonen?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

at mellomtonen blir der den er i dag ja, i dash'en
                          SQ Saab 9-3
                          Team dynaBel

Comment

Da har ferien kommet og det er tid for å gjøre litt igjen.

Har fått støpt diskanthus og vinklet instrument holderne i dag, og sprarkling kommer i morgen. trekking blir det en gang neste uke pha jeg ikke har fått stoffet enda.

SQ Saab 9-3
                            Team dynaBel

Comment

Endelig fått mdf plata mi i dag

De grillene skal felles inn i veggene der. og på gulvet skal jeg felle nedi begge forsterkerne.
                              Det nye gulvet er 10 cm ovenfor det gamle så det blir godt med luft der, skal kanskje lage ei vifte eller to så jeg får luft gjennomstrømning rundt ved forsterkerne.

Har også fått pusset ned første sparkel laget på diskanthusene, har lagt på et lag fin sparkel nå.

Den til instrumentene må ligge en dag til for sparkelen ikke var hard nok...
                              SQ Saab 9-3
                              Team dynaBel

Comment

Enormt rått prosjekt B)

Dette Kommer til å bli knallbra
                                Besøk vår nettside www.Eikensbilstereo.no

Comment

Working...
                                X