Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi RS2 Sedan, -Pioneer-Hertz-Kicker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi RS2 Sedan, -Pioneer-Hertz-Kicker

Tenkte skrive noen ord om mitt eget prosjekt, så har jeg en plass å mase med mine mange spm om løsninger

Bilen:

Ganske spesiell bil.. Som de fleste vet, så er RS2 kun levert i avant utgave.. Jeg har tidligere eid en orginal S2 sedan, men RS2 sedan har alltid vært drømmen da Audi kun lagde 1 til seg selv av disse. Den står på museum i ingolstadt. (noen rykter sier 4 dog)

Min er om bygd ifra an 80Q, og er nå godkjent med RS2 spesifikasjoner, + endel snacks i tilegg som coilovers, større turbo/grenrør og custom eksos, større hjul etc.. Det er 1 eller 2 til i norge med RS2 sedan godkjenning... Min er da godkjent med alt, akkurat slik den står/blir brukt

Er da 2.2l 20vT motor som RS2 orginalt. Hele bilen er 100% RS2 nå foruten selve råkarosset.
    Godkjent med 313hk, men har 100+ til å spe på med på lukkede arrangementer

Stereo:

Tanken er å lage et vellydende anlegg, uten foreløpig bygge bagasjerommet permanent ubrukelig, da jeg trenger det til tider. Subkasse blir derfor uttagbar.

utstyrsliste blir som følger:
    Pioneer P88RS
    Pioneer TS-T031PRS diskant
    Pioneer TS-S101PRS mellomtone
    Hertz HV165L Midbass (hvis ikke det dukker opp no annet smart/bedre)
    Hertz EP4X til frontsett
    Hertz EP1D til bassene
    Kicker DS12L5 fabrikk laget kasse.

Skal kle hele bagasjerommet og dørene foran med Vibroplast M1, og bimast bomb på innside av dørene..
    Midbass blir montert nede i dørene, og mellomtone/diskant nedfelt i orginale høyttaler hull samt en ventilasjons plass på dashbordet.
    Forhåpentligvis med midbass på separat utgang for å kunne styre tidskomp separat der.

Forsterkerne blir skrudd fast i en plate jeg har laget i bakseteryggen, og kabler festes ryddig til denne..

Montasjeplate i bakseteryggen: (ja baksetet er ifra en Avant med rollo :P )

Dørsidene, midbass er tenkt nederst, langt fremme:

Inmaten i dørene, som skal dempes og montere midbassen solid imot blekket:

Dashbordet, der mellomtone og diskant skal felles ned:

Bass kassa som skal inn.. 2x Kicker L5 12", koblet i 1 ohm og får 1000W rms fra EP1D:

Tidskjema:
    Utstyret jeg mangler kommer nå til uka, og blir pågående montering frem til jeg evnt blir utkallet på jobb igjen. Målet er ferdig til jul, å det bør gå helt fint

Er ikke rare teknisk bygde anlegget i forhold til mange andre her inne, men jeg bygger først og fremst praktisk og for å få en brukbar lyd.. Har ingen intensjoner om å stille i en konkuranse
    Last edited by Ola; 30-11-2009, 12:12. Reason: Oppdatert utstyrsliste
    02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
    01` Seat leon R 4x4 turbo
    Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

Godkjent med 313hk, men har 100+ til å spe på med på lukkede arrangemente

Så du har enda en opel astra som jeg ha på lur under panseret...!
    Nydlig bil, rett og slett

Helt greit, orginalt bygg også lykke til!
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Originally posted by Ola View Post
      Er ikke rare teknisk bygde anlegget i forhold til mange andre her inne, men jeg bygger først og fremst praktisk og for å få en brukbar lyd.. Har ingen intensjoner om å stille i en konkuranse
      Men det betyr ikke at du må ha et råtassanlegg for å bli med på konkurranser for det Synes du skal prøve deg i en konk jeg!

Ellers håper jeg å se mer av dette bygget Stå på!
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

fiiin bil
        VOLVO- for life
        Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

Takker for kommentarene

Ang konkuranser.. Jeg har vært på et NM engang.. Jeg var med som passasjer i en av tynsetligaen sine biler i 96 eller var det 97 tro.. Det var vel det første året Skei deltok/vant tror jeg? Skei, Fido, Skårsmoen og Nilsen (som jeg var med) vant iallefall pokaler alle mann hehe.. Tøffe RF dongerijakker hadde vi alle mann LOL..
          Det ble allerede da klart for meg hvor mye jobb som ligger bak utseende på en slik installasjon.. Det er dag ut og dag inn med jobb som ikke vises, for å sanke poeng på selve gjennomføringa av bygget.
          Det er desverre timer jeg ikke har ledige Tror desverre ikke jeg har tålmodighet til det heller

Har dog desverre tendensen til å ta helt av tilslutt med det meste jeg driver med sier dama, så hvem vet hva som skjer i fremtiden hehe.

Comment

Tenkte skrive noen ord om mitt eget prosjekt, så har jeg en plass å mase med mine mange spm om løsninger
            Kom med de
            Deilig bil dette! Spesielt med porsche-felgene (om jeg ser riktig?) Ser hvertfall ut som det.
            Kommer til å følge med her, alltid spennende med nye prosjekter
            Mvh Julian Sommer
            Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Takker for kommentarene

Ang konkuranser.. Jeg har vært på et NM engang.. Jeg var med som passasjer i en av tynsetligaen sine biler i 96 eller var det 97 tro.. Det var vel det første året Skei deltok/vant tror jeg? Skei, Fido, Skårsmoen og Nilsen (som jeg var med) vant iallefall pokaler alle mann hehe.. Tøffe RF dongerijakker hadde vi alle mann LOL..
              Det ble allerede da klart for meg hvor mye jobb som ligger bak utseende på en slik installasjon.. Det er dag ut og dag inn med jobb som ikke vises, for å sanke poeng på selve gjennomføringa av bygget.
              Det er desverre timer jeg ikke har ledige Tror desverre ikke jeg har tålmodighet til det heller

Har dog desverre tendensen til å ta helt av tilslutt med det meste jeg driver med sier dama, så hvem vet hva som skjer i fremtiden hehe.
              Fortsatt så mener jeg at dette er FEIL holdning til EMMA, noe som er synd Jeg er selv EMMA-dommer og skulle ønske dette var en trend som snart snur. Det er ikke vanskelig å bli med på en konkurranse, spesielt ikke når den første du er med på er gratis
              Mvh Tony

Comment

Så til bygginga.

Foreløpig venter jeg på deler, og da dempematter som viktigst. Det kommer mandag/tirsdag.

Jeg går og bekymrer meg litt for innfestningen/monteringen av midbassen i dørene, da jeg er litt perfeksjonist.
                Litt av målet med bilen, er at det helst ikke skal vises noe særlig at det er stort stereo i den.

Det jeg har lyst til, er å bygge en utforing ifra blekket i døra, som høyttaleren kan festes rett i FØR dørtrekket skal på. Tanken var da å ta hull i det ytre trekket liks stort som membranens ytre diameter, og trekke sånn typisk stue høyttaler stoff på hele den nedre delen av døra/lomma.. På den måten så vil jo midbassen forsvinne alldeles bort, og folk kanskje får seg en overaskelse når det begynner å spille?

Mellomtonene forsvinner jo helt under org gitteret i dash..

Diskantene vet jeg ikke helt om jeg får skjult enda, men jeg har tenkt litt på å modde lufte ventilen, senke diskanten nedi den, og ha samme høyttaler stoff over denne også.. Regner med det går greit.. Diskantene er vel så skarpe uansett at de trenger litt filtrering

Men angående den innfestningen/utforingen ifra døra.. Kunne det vært like greit å få dreid ut noen slike ringer i stål, og bare punktet de i øvre og nedre del imot blekket i døra?
                På denne måten blir det jo en solid og tung innfestni, som kanskje holder midbassen bra iro
                Tror dere dette kunne fungert bra?

Comment

Originally posted by Custom View Post
                  Kom med de
                  Deilig bil dette! Spesielt med porsche-felgene (om jeg ser riktig?) Ser hvertfall ut som det.
                  Kommer til å følge med her, alltid spennende med nye prosjekter
                  18" Porsche Turbo felger vettu.. 17" Porsche Cup på vinteren

For den uinnvidde, så er jo RS2 rett å slett en S2 Avant som Audi sendte til Porsche for modifisering.
                  Porsche byttet ut endel motordeler, innsug det står porsche på, større turbo/grenrør, og mye større bremser rundt om (ifra Porsche 993).. De moddet også stabstag, og endel utvendige detaljer som sidespeil, fangere og refleksplaten bak mellom lyktene..

Min har i tilegg custom grenrør, 3" eksos hele veien med racecat, større turbo som klarer ca 500hk maks, og H&R justerbart understell. Er også de dypeste orginalstolene jeg har sett i en orginal bil, i skinn (elektrisk styrt)

For meg er dette en liten drømmebil, og det er morro at andre også synes den ser grei ut
                  Står kun igjen en litt småheftig stereo for å gjøre den komplett

Comment

Har ingen særlig erfaring med å bruke stål/aluminium som baffel, men om du får skjært til noen bafler til midbassen i mdf og skrudd fast denne til stålet i døra, og lyddempet godt, burde vel dette gitt et greit resultat?
                    Viktig da å lydisolere ALT i døra, og ikke bare "innsiden av utsiden" hvis du skjønner Jeg bare prøver meg, så får andre og mer erfarne rette på meg
                    Last edited by Custom; 28-11-2009, 19:10.
                    Mvh Julian Sommer

Comment

Det er veldig lite å skru i serru, så jeg har mistet litt tro på å få det til med MDF..

Og støpe ting i glassfiber er ikke min greie hehehe.. Bare så det er sagt..

Comment

Stål er veldig genialt det Bruker selv stålringer i bilen min til å feste elementer!
                        Mvh Tony

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                          Stål er veldig genialt det Bruker selv stålringer i bilen min til å feste elementer!
                          Da var det oppklart Ser jo også Joakim bruker aluminium, så det må jo funke, men jeg har hvertfall ingen erfaringer med dette, så foreslår ut fra hva jeg kan
                          Mvh Julian Sommer

Comment

15mm aluminium som er CNC-frest, og med pressgjenger er heller ikke feil Hehe.
                            Mvh Tony

Comment

Ola, hvis du prøver å tegne eller ta bildet av hvordan du har mulighet til å feste høyttaleren, så kom gjerne med det, så blir det nok litt lettere for oss Ser ut som det er veldig dårlig plass til noen høyttaler bak dørtrekket pga all inmaten i døra. Men kan være bedre plass der enn det ser ut som på bildet?

Her hadde det passet utmerket godt med sparkepaneler Hehe.
                              Mvh Julian Sommer

Comment

Working...
                              X