Da har man handlet sommerfelger, ble noen tidsriktige 8x17" Bolero felger. Dette er orginale Audi S6 C4 felger som disse bilene ble levert med. Min er tatt inn i Norge i 98' mener jeg og er oppført med 15", så det blir å sende bilen til SVV når jeg kommer hjem i Juni for å godkjenne de i vognkortet. Blir å kjøre med 235/45/17 gummi. Det kommer til å sitte perfekt i hjulbuen på min bil, da jeg har orginalt sportsunderstell fra fabrikk og er lavere enn standard. Fått det siste av deler så nå er bakluka komplett med deksler og kroker til rullegardina .
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tommen: Prosjekt Audi S6 C4 Avant
Collapse
X
-
Felgene montert, men med feil dekkdimmensjon. En av de lokale dekkforhandlerne hjemme hadde noen 215/45/17 gummi liggende som var brukt som jeg fikk gratis så da ble de montert nå i første omgang. Reiser på sjøen om 1 uke ish, så blir det å bestille opp nye dekk til jeg kommer hjem neste gang. Litt for mye luft imellom hjul å hjulbue nå, så blir bedre med bredere dekk og tykkere profil Men felgene passer karosseriet helt perfekt..! Det er jo tross alt orginale S6 felger som disse bilene ble levert med nye i Tyskland.
Ikke gjort mye bak, bare trekt opp plata noe som ble helt greit. Brukte det orginale trekket og kappet ut hullene istede, mye enklere og ble helt greit resultatVW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Stund siden oppdatering her gitt. Har skjedd litt siden sist da Har kjæpt meg bunndel, komplett topp og alt skal overhales med forsterket bunndel. Har fått komplett RS2 oppsett som skal på, mangler bare noen komponenter fra 034 motorsport først. 2 nye ABS sensorer er montert, nye håndbrekkwire, nytt instrument, 3" DP er montert. Er på ferie i USA nå, skal reise hjem imorgen etter 2 uker på vestkysten Vært i Las Vegas, Los Angeles og San Francisco Kjørte Camaro langs Pacific Ocean Hwy, noe jeg anbefaler!! en kjempeflott ferietur Det blir også å hente ny familiebil etter påske, havner på en Touran 2.0tdi 2011 mod, mest sannsynlig. Skal også starte med ett garasjeprosjekt etterhvert. Kjøpte nytt hus i vinter så skal rive nåværende garasje, og har fått tegnet ny på 7.3x6.8m, med loftstue. Forrige fritur gikk med på å pusse opp hele kjøkkenet, så Audien har ikke blitt så høyt prioritert siden vi kjøpte huset Men nå skal den få litt ekstra pustehjelp og noen flere ponnier på hjulene..kommer med litt bilder etterhvert!VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Kjøper litt godsaker når man er ute på jobb Ble et par nesten strøkne Cerwin Vega AT-100 men nyoverhalte orginale elementer. Disse blir foreløpig ikke brukt, men for meg har de en høy verdi og vil bli dratt frem på en fest eller 2 Fungerer utmerket med Vincent forsterkeren min på 24kg! Her er også ett bilde av det som skal på motoren ganske snart.
Og et par bilder fra helikopterturen over Grand Canyon:
Og 1 av leiebilen vi hadde
Her vil det bli postet bilder av myye rart fremmover Håper det er av interesse!VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Under oppholdet i LA fikk vi besøkt Universal Studios, Disneyland, Rodeo Drive (en av verdens dyreste sjoppinggate sies det), Walk of fame gata, Santa Monica og Beverly Hills
Denne Transformers 3D-ride var dritkul!
Var greit med Front of Line pass når det er så sinnsyke køer.
Besøkte også Alcatraz i San Francisco bukta, fin opplevelse!
VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Ja, har man hus, så blir det dårlig tid til bilene dessverre misunner deg AT høyttalerne, he he heRonny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Har hatt hus siden 2008, men det rekkehuset har vært helt nytt så ikke mye å få gjort. Solgte det rekkehuset nå rett før jul, med en fortjeneste på 700 000,- som jeg satt igjen med. Tok over huset til besteforeldrene mine til familiepris, og har nå fått ny verdivurdering der også som tilsier en god sum. I tillegg jobber jeg i Australia offshore, og har dobbel offshorelønn Greit med litt gryn når man skal pusse opp hus, bygge garasje og handle ny familiebil..VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Her har det skjedd litt siden siste oppdatering. Det viste seg at turboen jeg kjøpte ikke var RS2, men en K26/27R turbo som er god for 420-430hk. I og med at orginal oil/water linekit ikke passet, og større innsug enn RS2 måtte jeg kjøpe nytt oil/water linekit fra 034 samt ny turboslange, samt handlet meg Bosch 040 bensinpumpe med monteringskit til 60mm pumpe i tank, fra 034 motorsport. Det ble også handlet inn, og montert nytt coilkit, valget havnet på 034 MS sitt high output coil kit, kjempefornøyd! Enkelt å montere og slipper tenningsmoduler.
4 dager og en wake up, så er vi på tur hjem. Har litt (for mye?) planer for neste friperiode. Plana er å få ferdig turbokitet, og forhåpetligvis få brukt det litt, spørs litt på mappet som følger med, om det passer for AAN (Mappet er fra RS2 ABY). Mulig jeg må inn med BTR for å justere litt lavere bensintrykk så den ikke får for mye. Skal i tillegg renovere verranda, bygge platting og inn med jacuzzi samt male huset..
På stereo fronten er det ikke så alt for mye som skjer, sett bort ifra at jeg nylig har handlet inn 2 old school komponenter Det ble Cerwin Vega Vega 154 element, og en Phoenix Gold XS2500 forsterker. Regner med å kjøre ei 100L kasse med 2x4" porter på 25cm her.
Handlet familiebil forrige friperiode, fruen er jo i ferd med å kjøre opp nå, kun oppkjøring som gjenstår
Audien blir vell ikke den "perfekte" familiebil for hun, så hun fikk seg en 2009 VW Touran 2.0TDI Exclusive Edition med 6 trinns DSG og alt tenkelig utstyr
Audien får også 4 stk nye 235/45/17 sommerhjul på orginale Bolero hjulene ved hjemkomstLast edited by Tommen; 12-05-2013, 20:35.VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Oj oj oj. saker vettuRonny Karlsen
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
I alt husarbeidet så bestemte jeg meg for å ta litt pause, så henta meg 3 stk sponplater av type gulvspon 22mm. Har lest litt frem og tilbake and str på kasse til dette elementet, og flere sier at 120 liter, det får elementet til å jobbe bra! Også på termlab'n..
Kassa er (utvendige mål) 111x42x34 = bredde x høyde x dybde. Noe som tilsier 120 liter ish.
Syns selv det virker ganske mye til elementet, men jeg får prøve det. Blir det for mye, så fjerner jeg 20 liter og går ned til 100 liter. Skal også på med 2x4" rør, har det noe for seg om disse står plassert bakover på samme plate som elementet, eller om de står på topplata og peker oppover?
Bilder kommer snartLast edited by Tommen; 29-05-2013, 00:26.VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Comment
-
Du har ikke begynt med no frontsett ennå vel? tror d kan bli en kanonbass det derRonny Karlsen
Comment
-
Nei, det er litt jobb for å få dette til. Får se om jeg tar det samtidig med turbobytte. Blir nok ett 2 veis frontsett, og ser etter en 4 kanals PG forsterker til bruk på frontsett. Har vært borte fra bilstereoverden i 4 år ca, og er nok mye nytt som er kommet, og som er bra! Hadde 3 veis fra Hertz tidligere, og var knallfornøydVW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Har vel ikke forandra seg veldig på de åra, men noe gromt er d selvfølgelig å få tak iRonny Karlsen
Comment
Comment