Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat med STOR stereo..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by zxsonnyxz View Post
    Jeg tror ivertfall det vil spille høyere. Tuning opp i mot 40hz.
    Når du har termlab får du jo fort svar om det er riktig. Hvor lang er selve rørene? Er de muligens 30? Hadde de vert 40cm kunne du kjørt fire porter full lengde, og fått tuning tundt 40

God idé med byttbare porter, det jeg også tenkte til mitt lille bygg.
    så 3 stk 6" porter med 40 hz tuning blir bedre enn 2 stk med 40hz tuning alså ?
    hmm..kanskje jeg får teste det da, har ikke så mye peiling på tuning, størrelse, lengde og slike ting

Hvert rør som de er nå er 30 cm per stykk...

Comment

I ditt tilfelle med så stor kasse, ja det tror jeg Det å få en viss tuning er en ting, faktisk respons og trykk fra kassa er noe annet.
      Portarealet du har nå er på ca. 350cm2. En kasse jeg bygde i sommer til to dd2512 har ca 500cm2 portareal, og den imponerte litt. Bassen angrep tryne ditt Riktignok var det en slotport som burde være litt større enn aeroport, men du skjønner hvorfor jeg syns det er lite.

Hmm, fire porter hadde begynt å nerme seg "skikkelig" portareal, hehe. Men du har kanskje ikke plass inne i kassa..

Jeg har lyst å se resultatet med tre ivertfall!

Comment

høres lite ut når min port er 1200cm2 :P
        FI SP4
        LIB
        Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
        DD4LIFE

Comment

Originally posted by Hagalien View Post
          høres lite ut når min port er 1200cm2 :P
          Nemlig :P

Lyd, hvordan målte du når du fikk den 146,6? Mic plassering, dør/vindusåpning?

Comment

Nemlig :P

Lyd, hvordan målte du når du fikk den 146,6? Mic plassering, dør/vindusåpning?
            hmm

Var på denne sangen faktisk: http://open.spotify.com/track/0VV9G7wrHUbPw5M4zvAls2
            i starten der det går fra dypt til høye toner..
            Men syns jeg husker jeg klarte 146 db og noe på en hip hop sang jeg har og da var bilen ståestillende og med 1 dør åpen..

Mic var plassert i frontruta, dører og vinduer var igjen siden jeg kjørte i 80km\t
            Virker som det ble bedre resultat når jeg kjørtet i høy fart.

Fikk ikke testa så mye pågrunn av batteriet gikk tomt på pcen..
            Last edited by lyd; 16-12-2012, 14:16.

Comment

Fått noe mer testing?

Comment

Fått noe mer testing?
                Funnet ut jeg klarer mest db med en 47 hz burp tone, så er vel det som det peaker? Blir ellers og teste med 1 batteri til snart, avhengig av om noen venner har tid til å låne plass og skru

Comment

I ditt tilfelle med så stor kasse, ja det tror jeg Det å få en viss tuning er en ting, faktisk respons og trykk fra kassa er noe annet.
                  Portarealet du har nå er på ca. 350cm2.
                  Med 3 stk 6" porter kommer jeg frem til ca 550 liter jeg da...
                  Med mindre en 6" port ikke har 6 effektive tommer i diameter da
                  VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                  DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
                    Med 3 stk 6" porter kommer jeg frem til ca 550 liter jeg da...
                    Med mindre en 6" port ikke har 6 effektive tommer i diameter da
                    Nå hadde han bare to porter da, men jeg ser hva du tenkte Og du mener vel kvadrat cm, ikke liter?

Comment

Mente cm2 ja, så i ettertid ser jeg at jeg heller skulle lagt meg klokka 12 og latt være å skrive noe i det hele tatt

Stå på videre med prosjektet LYD!!
                      VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                      DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Jeg er enda interessert i resultater om du har gjort noe testing?

Comment

Artig at du følger med

Sliter fortsatt med en plass jeg kan holde på med bilen, må være avhengig av venner, og må kjøre mange mil..
                          Mister litt gnisten når det er slik..

Men anlegget er tatt ut, og skal snart inn igjen, har fått lånt en trang garasje i helga nå, så skal jobbe døgnet rundt for og få gjort mest mulig:

- Lyd dempe Hjulbuene..
                          - Fikse alt av kabler skikkelig (Gjennomføringer og Jording)
                          - Montere nye forsterkere til frontsett (Mosconi as.200.2 til mellomtone, Mosconi as 65.2 til diskant).
                          - Rele til remote.

Bilder kommer

Jeg SKAL få endret på portene, og klare mer Db.. Er Espl Konkurranse i april nå,og er veldig gira på bli med på det..

Skal da være mulig og klare 150 Db med 2 stk 18" zxsonnyxz?

Comment

Like at du klare å hold motet opp Morten !! Espl konk kor ? )
                            Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                            | Gladen 75c6 - DD m4a |
                            | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

Originally posted by Rexonix View Post
                              Like at du klare å hold motet opp Morten !! Espl konk kor ? )
                              Går litt opp og ned motet.. Men det blir

Bruker og være Espl Konk omtrent hvert år i April på Styling tech på Levanger..
                              Har hørt med de nettop, og de sa det mest sannsynlig blir konk "Moan" dagene.. Usikker på dato enda..

Comment

Originally posted by lyd View Post

Skal da være mulig og klare 150 Db med 2 stk 18" zxsonnyxz?
                                Skal være FULLT mulig det! Er et lite stykke igjen fra 146-147db, da 3db er vel teoretisk dobling av lyd, men jeg tror du kan klare det med litt testing. Vertfall om du prøver litt burping

Comment

Working...
                                X